söndag 6 februari 2011

Vecka 5, 2011

Genomsnittspris vecka 5: 61 700 kr / kvm.


29 kommentarer:

Anonym sa...

woooohooooo!!! säger jag bara.

Jakob sa...

Ser ut som ett nytt AllTimeHigh, sjutton vad hett det är, +15% i år??

Anonym sa...

Ääääää, bolånetaket skulle ju ta hand om denna jädrans bolåneprisbubbla?? Vad sjuttsingen är det som händer?

Anonym sa...

Så där ja. Då gjorde man 150 000 till i vinst då. Dags att säga upp sig från jobbet kanske?

Stellan Lundström sa...

Priserna är en bubbla, det kommer rasa med 30-40%. Jag vet, jag är professor i fastighetsekonomi.

Fredrik Eklund sa...

Jag slår vad 100.000 kr att Lasse Kongos snittpris når 70.000 kr innan årets slut! Nån som vågar betta emot ??

Anonym sa...

Stellan du är tidernas största mupp !! Få och lägg dej.

Anonym sa...

Snickesnack att det är alltimehigh, måste vara jätteskevt o fel på Kongos urval, jättelite folk på visningar nu, raset har bara börjat...

Vad var det jag sa! sa...

Vad var det jag sa ?? Redan i januari 2009 sa jag att priserna i Sthlm innerstad kommer att gå spikrakt upp härifrån, och se jag fick rätt o alla baissare fick fel, haha!!

Anonym sa...

Kraschfundamentalisterna ser ut att få vänta i ännu några år på att få rätt. Hur känns det att ha gnällt över bostadspriserna i 10-15 år och ständigt få fel? Var är ni ???? Inga kommentarer ????

Anonym sa...

Re 17:45: Någon gång kommer de ju att få rätt, problemet är bara att det då kommer att "krascha" till en nivå som ligger långt över den nivån som gällde när de började prata om krasch.

Anonym sa...

Magiska troll på denna sida!! nästan så man tror att ni faktiskt menar det ni skriver.

100k/m2 snart! lol

Anonym sa...

12:36 Du bor i hyresrätt, och är en bitter hyresrättsmupp, i förort!!

Anonym sa...

Bostadspriserna går alltid uppåt på sikt

Anonym sa...

12:36 jag håller med, 100k/m2 når vi snart.

Anonym sa...

japp sjukt bitter!

Äter popcorn och ser på räntan höjas dag för dag.. fler och fler in i fällan.

Vem ska sänka räntorna åt er om spreaden är på 10%? tror ni bankerna kommer göra det för att vara omtänksamma? haha, folk är så jävla ägda

Anonym sa...

äckligt bitter...

Anonym sa...

fler och fler in i fällan...80 talister asså noll koll kan ju inte räkna har vi alla sett på tv

Jakob sa...

Räntan kanske stiger ordentligt. Men det är realräntan som har betydelse. Vi står inför en inflationsperiod era. Så nu gäller det att låna. Om ett par år är det inte mer än en kaffekassa kvar

Anonym sa...

Vem bryr sig om räntan? Man amorterar ju inget, din tönt

Anonym sa...

21.01. Det är svårt o argumentera med en förståndshandikappad, så jag avstår.

8976565463 sa...

Knappast troligt att man kommer att driva upp kronkursen ännu mer med höjda räntor, när resten av världen kör ner sina valutor för att kunna konkurrera.
Läget blir knivigt med en glödhet ekonomi där man sitter fast i ett lågränteläge. Inte fel att låna till egendom i ett sånt läge.

Anonym sa...

Låna mera! Låna mera! Snart är vi alla jätte rika!!!!! Förutom hyresmupparna!

/Dumsmart

Rob sa...

Jag är redan jätterik, tack vara högbelåning i 12 år.

Anonym sa...

jag ligger plus 1miljon på min lägenhet. Nu har jag råd att köpa mig en större bostad för pengarna. Amoteringar är för loosers.

/Snilleblixten

Anonym sa...

8976565463 - suck

Tror folk på riktigt att någon har kontroll på räntorna? Idiotin är så stor att man blir mörkrädd..

Tror bankerna att inflationen kommer att rusa iväg så kommer räntorna åka upp fortare än nån kan säga "Amortera?"
Bankerna jobbar inte åt staten, de kommer inte bry sig hur många som blir ruinerade denna vända. De kommer som alltid skydda sitt.

Anonym sa...

suck - sicket dravel, det är inte bankerna som sätter räntan din mupp.

Anonym sa...

lol vem sätter räntan då?.. Ahmeds mamma?

Anonym sa...

Tror folk på riktigt att någon har kontroll på räntorna? Idiotin är så stor att man blir mörkrädd

Skicka en kommentar